Przewieszenie

Nastał Mróz, Remigiusz Mróz!

Wszystkie hasła promujące nazwisko Pana Remigiusza Mroza są niesamowicie trafne, tym bardziej, że teraz za oknem naprawdę mroźno... Można wręcz powiedzieć, że autor chce nas, czytelników, przygotować swoją trylogią z komisarzem Forstem na najgorsze wypadki, najchłodniejsze dni, a nawet na halny.

Sądzę, że każdy wielbiciel gór powinien być zadowolony z tego, co ja napotkałam w Przewieszeniu. Mniej jest intryg politycznych, mniej pogoni i pościgów, jest mniej amerykańsko, bardziej spokojnie, klimatycznie, swojsko. Akcja bowiem w największej mierze toczy się w górach, tam bowiem grasuje Bestia!

Wstrząsające wydarzenia z poprzedniej części sprawiają, że Forst musi sam podążać tropem mordercy. Jedynie on ma tyle umiejętności, by dorównać doskonale poinformowanemu i sprytnemu złoczyńcy. Jednak wszystkie tropy, którymi podąża jednocześnie pogrążają jego osobę, Bestia pozostawia coraz więcej wskazówek, które mają zmylić policję. Kto zwycięży w pojedynku?

Jestem ogromną fanką podobnych starć, jeden śledczy i przestępca, który stawia sobie za cel walkę właśnie z tą postacią. Tutaj również mamy ten schemat, jednak tożsamość mordercy nie jest znana, mimo to otrzymujemy możliwość dowiedzenia się, co myśli, a wszystko dzięki narracji. Jest ona rozdzielona pomiędzy najważniejszych bohaterów, jakimi są prokurator Wędryś-Hansen, morderca, Osica, a także, oczywiście Forst. To sprawia, że mamy szeroki wachlarz ocen, mamy fakty z różnej ręki i sami mamy szansę ocenić postępowanie bohaterów. Przypadło mi to do gustu, gdyż to pozwoliło również na lepsze ukazanie psychiki i motywacji bohaterów, a przynajmniej tych najistotniejszych.

W ogólnym rozrachunku tom podobał mi się mniej niż poprzedni, mimo wejścia do głowy, winnego. Jakoś mniej wciągnął mnie pościg górski, tym bardziej, że niewiele wiem o szlakach, górach, czy o osprzętowieniu. W opisach autora czuć jednak pasję, co sprawia, że nawet laik może się wciągnąć we wszystko i chcieć dowiedzieć się więcej.Wydawało mi się również, że tom ten ma mniej akcji, wszystko jednak zmieniło się, kiedy...

...przeczytałam zakończenie. W tej trylogii autor w tworzeniu niespodziewanych zakończeń wygrał chyba wszystkie nagrody. Najpierw wiadomo, co w pierwszym, a teraz w drugim... Nie chcę używać aż tak potocznego języka, ale nie mam wyboru. Masakra. Nie wiem jak to możliwe, że dopiero teraz Wam o tym piszę, nie wiem też, dlaczego tak późno sięgnęłam po ostatnią książkę, ale po przeczytaniu końcówki tej książki wychodziłam z siebie! Naprawdę!

Przewieszenie to dobra kontynuacja, lekko odbiegająca tematyką od poprzedniej, inna, świeża, a jednocześnie prowadząca rozpoczęte wątki w sposób intrygujący i zachęcający do poznania ostatniego tomu. Co ja mam już za sobą. Niedługo kolejne wrażenia!
Ocena: dobra+ [4+/6]

Dziękuję Martynie za jej pożyczenie! :)


Autor: Remigiusz Mróz
Tom: II
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 464
Cena: 36,90zł
Data przeczytania: 2016-08-12
Skąd: pożyczone od znajomych

Trylogia z komisarzem Forstem:
Ekspozycja  ---  Przewieszenie  ---  Trawers

Komentarze

  1. Lubię tę serię, jest bardzo mroźna (śnieżna, górska), przerażająca, ale i tak sercem pozostaje przy Chyłce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polubiłam Mroza, muszę w końcu przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Utknęłam mniej więcej po stu stronach pierwszej części, bardzo jednak chciałabym dokończyć całą serię ;)
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Cały czas waham się czy sięgnąć po "Ekspozycję", ale bardzo się obawiam, bo nie miałam dobrych początków z kryminałami Mroza ("Kasacja" mnie rozczarowała), a do tego o tej serii czytałam bardzo zróżnicowane opinię :/ Ach, to moje niezdecydowanie...
    Mam ją w pobliskiej bibliotece i może kiedyś zaryzykuję, bo w sumie nic nie tracę :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam pierwszej części, bo cały czas się waham. Chce być w 100% pewna, że mam na nią ochotę, by nie odłożyć książki już na samym początku. :D Mam nadzieję że niedługo sie za nią wezmę.
    Pozdrawiam WiktoriaCzytaRazemZWami

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest mniej amerykańsko? Kurczę, chyba muszę szybciej sięgnąć po drugi tom, bo "Ekspozycją" byłam nieco zmęczona i głównie dlatego jak dotąd do kontynuacji mnie nie ciągnęło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie poznałam twórczości pisarza, ale będę chciała to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie nie mam w planach tej serii, ale może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już tyle się nachwaliłam pana Remigiusza, że nie wiem co jeszcze mogę napisać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam się bez bicia, ze jeszcze ani jednej książki tego autora nie przeczytałam. Hmm chyba pora to nadrobić. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)