Wybrani

„Szczerość może być dobra. - Jej słowa unosiły się w ciemności. - Ale może też krzywdzić.”

Do czego może doprowadzić zakład? Najczęściej przychodzą mi do głowy jakieś niestworzone historie, więc pewnie do wszystkiego. Jeśli jednak o tym myślę, częściej kojarzy mi się to z czymś negatywnym, tu jest jednak inaczej. 
Maż C.J.Daugherty wyzwał ją i oskarżył o tchórzostwo, bo boi się napisac książki. Nalegał by spróbowała. Tak to się, więc zaczęło. Przyszła autorka nie chciała, by mąż wygrał, więc zaczęła pisać. Przelewała na karty powieści swoją fascynację naturą przestępców. Tak powstała jej pierwsza powieść- „Wybrani” rozpoczynająca serię Akademia Cimmeria.

Allie jest zbuntowaną nastolatką, od śmierci brata nie potrafi znaleźć sobie miejsca, próbuję zwrócić na siebie uwagę. W tym roku wylali już ją z kolejnej szkoły. Rodzice postanowili przenieść ją do akademii Cimmera. Szkoła jest naprawdę dziwna, nikt ze znajomych dziewczyny o niej nie słyszał, nikt nic o niej nie

wie. Jak dziewczyna odnajdzie się w nowym miejscu? Co skrywa się za murami szkoły? Jakie sekrety są tu skrywane? I dlaczego Allie nigdy nie słyszała o tym miejscu? 

„Przestrzegaj tych zasad uważnie, a opuścisz naszą szkołę pełna miłych wspomnień. Złam którąś z nich, a Twój pobyt w tym miejscu okaże się bardzo krótki.”

Główna bohaterka- Allie trafiła do niezwykłego miejsca. W szkole uczą się dzieci najbardziej wpływowych ludzi w kraju, jednak nikt samej szkole nigdy nie słyszał. Zbudowana na uboczu, z daleka od ciekawskich spojrzeń. Dziewczyna zastanawiała się, czemu rodzice wysłali ją do tak ekskluzywnej szkoły. Coś jej tu nie pasowało. Jednak nie tylko to było zastanawiające. Szkoła skrywa wiele sekretów. Wiele zasad, które trzeba przestrzegać, w tym jedna bardzo zadziwiająca, mówiąca o Nocnej Szkole, jakichś tajemniczych zajęciach. O co w nich chodzi? 

Muszę powiedzieć, że klimat książki mi się spodobał. Nie macie jednak, co liczyć na jakieś mrożące krew w

żyłach zdarzenia. Początkowo nie dzieje się tu sporo, jednak, gdy Allie zaaklimatyzowała się w szkole i zyskała kilku przyjaciół coś zaczyna się dziać. W książce znalazłam wiele tajemnic, na rozwiązanie niektórych spraw musiałam trochę poczekać. Jednak było warto. Najbardziej ciekawa według mnie jest sprawa wysłania Allie właśnie do tej szkoły, a została ona rozwiązana w tym tomie tylko częściowo. 

Bohaterowie w książce są dobrze wykreowani, jednak w niektórych postaciach czegoś mi zabrakło, tak jakby były sztuczne. Przez praktycznie połowę książki o jednej z przyjaciółek Allie praktycznie nic nie wiedziałam. Dopiero potem wiele faktów o tej osobie wyszło na jaw, ale tylko dzięki rozmowie z inną postacią. Czy Allie była mocna postacią? Nie powiedziałbym tego, niby początkowo została wyrzucona za dewastację, jednak trochę mało było w niej bunty, w nowej szkole stała się inną osobą, a szkoda, chciałabym wreszcie poznać bohaterkę z prawdziwym pazurem. 

„Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają.”

W książce występuje lekka schematyczność. Najbardziej wyczułam to w związkach Allie. Idealny chłopak

okazuje się jednak nie tak idealny, a ten tajemniczy, niebezpieczny zostaje chłopakiem głównej bohaterki. Od początku bardziej podobała mi się postać Cartera, chłopak wydawał się skryty, niedostępny. Choć krążyły o nim w szkole legendy, wydawały mi się wyolbrzymione. Bardzo podobały mi się jego kłótnie z główną bohaterką. Były to chyba najzabawniejsze momenty książki. Właśnie dzięki nim go polubiłam. 

Zakończenie było dość przewidywalne, jednak niektóre z jego części bardzo mnie zaskoczyły. W sumie zastanawia mnie, jak to się dalej potoczy, co przygotuję autorka, by rozwinąć tą historię. Niektóre aspekty poruszone przez Allie bardzo mnie zastanawiały, czekam na jej rozmowę z rodzicami, oni będą musieli rzucić nowe światło na tą sprawę. 

Mimo tego, że bardziej w tej recenzji krytykowałam „Wybranych” to książka mi się podobała. Przeczytałam ją szybko, pochłonęła mnie. Nie czułam podczas spędzania z nią czasu nudy. Najciekawszym punktem książki były tajemnice skrywane przez szkołę i uczniów, właśnie na nich opiera się książka. Mam nadzieję, że kontynuacja utrzyma poziom tej części lub go nawet podniesie, a sprawdzę to na pewno. 
Ocena: dobra


Autor: C. J. Daugherty
Tom: I
Wydawnictwo: moondrive
Ilość stron: 435
Cena: 34,90zł
Data przeczytania: 2013-06-22
Skąd: własna biblioteczka

Seria Akademia Cimmeria:
Wybrani ---  Legacy --- ???

Komentarze

  1. Ja też uważam, że ta powieść była "okej" - dobra do poczytania, ale nie rozumiem, czemu ludzie tak bardzo się nią zachwycali. Trochę schematyczna i przewidywalna. Największym plusem jest bez wątpienia brak paranormalności i klimat ;)
    Pozdrawiam,
    Mai

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, okey to dobre słowa ją opisujące. ;)

      Usuń
  2. Mam tą książkę na czytniku może jak znajdę trochę więcej czasu to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, lekka przyjemna lektura, spędzisz miło czas. ;)

      Usuń
  3. Posiadam "Wybranych" i na pewno przeczytam w te wakacje. Nastawiam się na przyjemną lekturę, jednak nie mam zbyt wysokich wymagań - widzę, że to chyba dobre podejście. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszalam, że całkiem niezła lektura i z Twojej recenzji wynika to samo... Nie jestem jakoś szczególnie "najarana" na Wybranych, ale jak kiedyś zobaczę na jakiejś promocji czy czymś podobnym, to wezmę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie byłam bardzo pozytywnie zastawiona, dzięki recenzjom, a tu trochę odbiegło to od moich oczekiwań.

      Usuń
  5. Słyszałam o tej książce większość dobrych opinii, a Twoja recenzja tylko to potwierdza :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przeczytam książkę, ale kiedy, to nie wiem..

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham tę książkę <3 czekam na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czekam, podobno ma wyjść jakoś we wrześniu ;)

      Usuń
  8. Od dawna chcę zapoznać się z tą pozycją. Muszę w końcu dowiedzieć się, czy podziw ludzi do tej książki jest uzasadniony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno książka nie jest arcydziełem, jednak można z nią miło spędzić czas i się odprężyć ;)

      Usuń
  9. Ja jakoś niespecjalnie mam na nią ochotę, magiczne szkoły już mi się opatrzyły:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chce poznać te tajemnice skrywane przez szkołę i uczniów, dlatego rozejrzę się za tą książką i przeczytam. Mam nadzieję, że faktycznie mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja odebrałam "Wybranych" chyba trochę cieplej :) ale ważne, że koniec końców podobała Ci się:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym się z nią zapoznała :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie się książka bardzo podobała i z niecierpliwością czekam na tom drugi. ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)