Felix, Net i Nika oraz Pułapka Nieśmiertelności

Czy uda im się rozwiązać zagadkę?


Moja ulubiona polska seria książek, zabawni bohaterowie, wiele przygód i akcji, każdy znajdzie w niej coś dla Ciebie, jeśli lubisz komputery, roboty, zjawiska paranormalne, niewytłumaczalne zjawiska lub po prostu czytanie o "zwykłych nastolatkach". Oczywiście mowa o serii Felix, Net i Nika Rafałą Kosika. Kolejny tom "Pułapka nieśmiertelności" obfituję w niezwykłe zdarzenia.
 Powieść rozpoczynamy na balu halloweenowym, Felex przebrany za robota, potrąca wszystkich, na których wpadnie, Net w przebraniu płetwonurka i Nika w stroju mumii nie przejmują się tym, że mają słabe przebrania, wyśmiewają się z wystrojonych par, liczących na zostanie królem i królową balu. Taka zwykła impreza szkolna. Jednak Felix spotyka dziwnego człowieka, który daje mu jeszcze dziwniejszą kartkę. Postanawia porozmawiać o tym z przyjaciółmi, okazuję się, że rozpoczyna się niebezpieczna gra. Czy przyjaciele dowiedzą się jakie są jej zasady i czy uda się im wyjść z tego cało, czy dziwny  potwór krążący w podziemiach jest z tym powiązany?
W skrócie seria jak zwykle spełnia moje oczekiwania, może jest odrobinę słabsza od poprzednich, ale warto po nią sięgnąć. Humor, przygody, miejsce, które są nam bliższe to coś, co wyróżnia ją do reszty powieści czytanych przeze mnie.
 Minusem części jest zbyt dużo technicznych słówek, czasem nie rozumiałam, a co autorowi chodziło. Jednak plusów jest znacznie więcej. Okropny był wątek rodziny, która "odwiedzała" babcię Lusię. Okropny nie w sensie, że zły, źle opisany, tylko nie mogłam go czytać ze względu na bohaterów, którzy wpadali w odwiedziny, mieli tak dobrze wykreowane wady, że az raziły po oczach, jak o nich myślałam to aż mi się niedobrze robiło. Jednak autor pokazał, że na świecie nie żyją tylko dobrzy, mili i uczciwi ludzie, lecz znajdą się tez tacy, którzy żerują na ludzkim nieszczęściu, by tylko pozyskać coś dla siebie.
Ta część wiele uczy o życiu, śmierci, smutku i radości, pokazuję różne oblicza ludzi, radość z narodzin, smutek z odejścia bliskich, ze wszystkich trzeba się pogodzić i umieć pójść krok do przodu. Książkę polecam wszystkim fanom i ludziom, którzy w ogóle nie mieli styczności z twórczością autora, seria jest świetna, każda porusza inne problemy, jedne są wesołe, inne smutne, każda jest niezwykła, nie można się przy nich nudzić. Felix, Net i Nika to seria, którą zapamiętam na długo. Jeszcze raz polecam.
Ocena 8/10


Autor: Rafał Kosik
Tom: IV
Wydawnictwo: Powergraph
Ilość stron: 536
Cena: 34,90zł
Data przeczytania: 2012-11-22
Skąd: biblioteka publiczna

Seria:
Gang Niewidzialnych Ludzi --- Teoretycznie Możliwa Katastrofa --- Pałac Snów --- Pułapka Nieśmiertelności --- Orbitalny Spisek --- Orbitalny Spisek 2. Mała Armia --- Trzecia Kuzynka --- Bunt Maszyn --- Świat Zero --- Świat Zero 2. Alternauci 

Komentarze

  1. Jakbym była młodsza to z chęcią bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba muszę się zgodzić z Kiti. Gdybym był młodszy... ale z pewnością podsunę "Felix, Net i Nika" kuzynowi. On uwielbia takiego rodzaju książki ;).

      Pozdrawiam!
      Melon

      Usuń
    2. Nie wiem, może macie rację, niektórzy dużo starsi ode mnie czytają, jednak zaczęli już wcześniej :)

      Usuń
    3. Myślę, że to taka seria, która i starszym się spodoba! Ja sam przeczytałem pierwszy tom mając 17 lat.

      Usuń
    4. ja niewiele mniej, bo 15 :) Ale tą samą serię czyta też moja siostra cioteczna, która ma 9 lat :)

      Usuń
  2. Kurcze, muszę sięgnąć po tą powieść. Wydaje się być ciekawa. I wszystkiego najlepszego :).
    http://inaczejznaczypomojemu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie jakoś nie ciągnie do tej książki. Niestety :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)