Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi

Prawie normalni gimnazjaliści i ich przygody.



Pierwsza książka polskiego autora młodzieżowego - Rafała Kosika, którą przeczytałam. Na początku byłam do niej sceptycznie nastawiona, bo czy książka mi się spodoba, czy nie jestem za stara? Na szczęście nie, książka była świetna, przyjemnie się czytało, nie nudziłam się, żałowałam, kiedy musiałam ją odkładać, ale szkoła i inne obowiązki przeszkadzają w czytaniu.

Pierwszy dzień w nowej szkole, czy będzie jak każdy inny, czy nic się nie zdarzy? Musicie się przekonać... Felix, Net i Nika rozpoczynają naukę w gimnazjum, nie znają się, jednak już od pierwszego dnia się polubili, razem spóźnili się na lekcje, razem wpadli w kłopoty. Niby zwykła książka o Warszawskim dzieciakach, ale...

I tu jest właśnie cały haczyk, bo choć książka na początku wydaję się zwykłą powieścią młodzieżową, wszystko po chwili się zmienia. Otwieramy cudowną, niecodzienną książkę motywami fantastycznymi. Spotkamy w niej roboty, sztuczną inteligencję- przyjaciela Neta i niebezpieczny gang Niewidzialnych Ludzi. Przyjaciele musza rozwikłać zagadkę złodziei i pomóc okolicznym bankom.

Bohaterowie główni są świetni, rzadko się zdarza bym każdego polubiła, postacie były cudownie opisane, chciałabym przeżywać z nimi te przygody. Felix to chłopak, który interesuję się robotami, uwielbia rozwiązywać zagadki i problemy.

Net interesuję się komputerami, wie o nich wszystko, jak już wspomniałam przyjaźni sie ze sztuczną inteligencją- Manfredem. Jest trochę strachliwy, ale zawsze stara się pokonać lęki.
Nika to zagadkowa dziewczyna, na początku myślałam, ze jest buntowniczką, ale potem poznała jej tajemnice, a miała ich sporo. Podobało mi się, ze jest zdecydowana i gotowa do pracy. Da się zauważyć, że bardzo lubi Neta.

Książka jest ciekawa również dlatego, że łączy się w niej wiele wątków, jest wątek główny, powiązany z gangiem i wątki poboczne, czasem niesamowite, czasem zwykłe problemy nastolatków. Bardzo przyjemnie, lekko i szybko się czytało. Wszystkim serdecznie polecam ;)

Ocena 9/10

Autor: Rafał Kosik
Tom: I
Wydawnictwo: Powergraft
Ilość stron: 376
Cena: 36,90 zł
Data przeczytania: 2012-09-26
Skąd: biblioteka publiczna

Seria:
Gang Niewidzialnych Ludzi --- Teoretycznie Możliwa Katastrofa --- Pałac Snów --- Pułapka Nieśmiertelności --- Orbitalny Spisek --- Orbitalny Spisek 2. Mała Armia --- Trzecia Kuzynka --- Bunt Maszyn --- Świat Zero --- Świat Zero 2. Alternauci 

Komentarze

  1. Z chęcią się za nią rozejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałem dwie części i na pewno sięgnę po resztę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czytałam wszystkie cześci. Genialne ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)