Krótka historia czasu - Stephen Hawking

By lepiej poznać wszechświat

Zawsze lubiłam zadawać pytania. Nigdy jednak nie zastanawiałam się nad fundamentalnymi pytaniami, co też tak naprawdę działo się podczas wielkiego wybuchu, czym jest czas, czy nasz wszechświat będzie trwał wiecznie... Uznawałam, że taka wiedza nie jest dla mnie, a jednak dzięki tej książce, przynajmniej w małym stopniu można się z tym zapoznać. 

Książka, o której pisałam, to "Krótka historia czasu" Stephena Hawkinga. Jeden z najwybitniejszych naukowców naszych czasów stara się w prosty sposób wytłumaczyć rzeczy, które do tej pory nigdy nie wydawały mi się możliwe do zgłębienia dla szarego człowieka. 

Hawking pisze prosto, stara się obrazowymi przykładami, a także za pomocą grafik, pomóc wyobrazić sobie poruszane tematy. To właśnie dzięki temu zrozumiałam przynajmniej część zagadnień, które poruszył. 

Wprowadzenie do powieści napisał przyjaciel autora - Carl Sagan, czytając je, od razu wiemy, czego możemy się spodziewać. Książka składa się z 11 rozdziałów, a także trzech krótkich notek o Einsteinie, Galileuszu i Newtonie, bardziej humorystycznych, niż naukowych, traktujących te wielkie umysły, jak zwykłych szarych ludzi, z wadami. Na końcu zaś dostajemy słowniczek z ważnymi pojęciami oraz indeks. 

Poruszanymi tematami są wszechświat, koncepcje jego powstania, budowy, rozszerzania, czasu i czasoprzestrzeni, czarnych dziur, czy osobliwości. Można dowiedzieć się, na czym polega ogólna teoria względności, mechanika kwantowa, dlaczego teorie nie mogą posłużyć do całkowitego opisania świata, a także jak je połączyć. 

To zaskakujące że na nawet nie 300 stronach można zawrzeć tak wiele treści, przekazać podstawy całego systemu, na którym opiera się nasze życie i cała historia, przeszłość wszechświata, a także domniemana przyszłość, jaka go czeka. Sądzę, że jeszcze wrócę do tej lektury, by lepiej wszystko zrozumieć. 

Za możliwość lektury dziękuję wydawnictwu!


Do posłuchania:

Komentarze

  1. Mam ten tytuł na swojej liście do przeczytania. Nie lubię tego typu książek, ale ta z jakiegoś powodu strasznie mnie ciekawi. No więc liczę na to, że kiedyś uda się po nią sięgnąć ;)

    Pozdrawiam cieplutko <3
    Książki Bez Tajemnic

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)