Kto zabił Kopciuszka? - Alek Rogoziński

Nie do końca Kopciuszek...

Bal charytatywny w głównym gmachu Politechniki Warszawskiej, a na nim pisarka, która właśnie przeżywa kryzys pisarski - Róża Krull. Czy weny do tworzenia nowego kryminału dostarczy jej morderstwo znanej, młodej polskiej pisarki? Pewne jest jednak, że Róża nie pozostawi swojego przyjaciela bez obrony i rozpocznie swoje własne śledztwo. 

To już moje czwarte spotkanie z powieściami Alka Rogozińskiego, a także trzecie spotkanie z Różą Krull. Pisarka-detektyw to powód mojego częstego uśmiechu, zapadów śmiechu, a także dobra rozrywka, która niestety kończy się za szybko. Tym razem było podobnie. Lektura "Kto zabił Kopciuszka" zajęła mi zbyt mało czasu... Nie potrafiłam iść za radą autora i dziennie czytać po kilka stron, tak się chyba nie da.

Autor w swoim komediach kryminalnych jak zawsze łączy humor z morderstwem, tym razem jednak wyczuć można było więcej kryminału, bardziej zamkniętą atmosferę, coś w stylu moich ulubionych kryminałów Christie, gdzie morderca ukryty jest wśród kilku osób, które miały możliwość do popełnienia zbrodni. 

Po raz kolejny autor umieścił miejsce zdarzenia w świadku artystycznym. Zamordowana jest młoda piosenkarka, która stanęła na pietę wielu innym artystom, którzy również znaleźli się na balu. Każdy więc miał motyw i każdy przesłuchiwany przez Różę coś ukrywa. 

Po raz kolejny spotykamy się z lubianymi bohaterami: Pepe, który obecnie próbuje otworzyć swoje miejsce w stolicy, Betty, która wciąż musi urabiać narzeczonego Darskiego,  przyjaciółka, grubiutka pisarka Miłka, czy znany polski youtuber Mario, do tego gosposia, która zna na pamięć chyba wszystkich świętych... Z takim teamem to nie może się nie udać, prawda? 

Po raz kolejny Alek Rogoziński stanął na wysokości zadania, było zabawnie, i było kryminalnie. Nie będę narzekać, że książki wychodzą raz w roku, autor po prostu pozostawia nam czas na czytanie Mroza, to jest przecież jasne. 
Ocena: bardzo dobra[5/6]

Piosenka na dziś:

Komentarze

  1. Nie czytałam nic tego autora, ale siostra właśnie kończy czytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawi mnie, co o niej byś sądziła, polecam całą serię :)

      Pozdrawiam,
      P.

      Usuń
  2. Mam na oku twórczość tego autora ;) muszę w końcu zdobyć jakąś jego książeczkę.

    Pozdrawiam,
    toukie z ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zdecydowanie, tylko zacznij od pierwszego tomu! <3

      Pozdrawiam,
      P.

      Usuń
  3. Od dawna chcę przeczytać jakąś książkę tego autora i niebawem na pewno po jakąś pozycję sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powiedz, jak książka Ci się spodoba :)

      Pozdrawiam,
      P.

      Usuń
  4. Nic nie słyszałam o tej książce..Ciesze się że istnieją jeszcze fajne blogi jak Twój i można coś dla siebie ciekawego znaleźć. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)