Harry Potter i Komnata Tajemnic (wydanie ilustrowane)

Poproście o nią Mikołaja!

Mimo iż książkę tę przeczytałam już w zeszłym miesiącu, to z recenzją czekałam właśnie na TEN dzień... No bo dziś są Mikołajki! Jak dla mnie to dzień, w którym jako dziecko już od rana chodziłam z uśmiechem na ustach wyczekując niespodzianek, który przygotowała dla mnie rodzina. No bo kto nie kocha dostawać prezentów? Seria książek o Harrym Potterze również kojarzy mi się z dzieciństwem, a już szczególnie to wyjątkowe wydanie zawierająca tak cudowne ilustracje.

Na początku tego roku miałam okazję zapoznać się z pierwszym tomem, przed świętami zaś sięgnęłam po Harry'ego Pottera i Komnatę Tajemnic. J.K.Rowling po raz kolejny opowiedziała w  niej historie niezwykłego chłopca, o którym pewnie każdy słyszał i to nie tylko wśród czarodziei. Tym razem bohaterowie muszą poradzić sobie nie tylko z trudnymi przedmiotami, jakie spotykają ich na zajęciach w Hogwarcie, ale także z bestią czającą się gdzieś w zamku. Przerażająca Komnata Tajemnic została otwarta, a lista ofiar potwora szybko rośnie... Kto jest winny? Kim jest sprawca?

"Bo widzisz, Harry, to nasze wybory ukazują, kim naprawdę jesteśmy, o wiele bardziej, niż nasze zdolności."

Historię nawet bez przytaczania pewnie znacie, czy to z książek, czy to z filmów, jednak muszę Wam powiedzieć, że jeśli naprawdę kochacie serię, to na swojej półce musicie mieć TO wydanie. Ono doskonale dopełnia całej historii, w każdej ilustracji widać zrozumienie i miłość do książek. Czytając naprawdę wyczekiwałam każdej kolejnej grafiki, choć tak naprawdę książka jest nimi wypełniona. Jako dziecko często mama czytała mi książki z obrazkami i co chwila zatrzymywała się byśmy razem popatrzyły na ilustracje, teraz miałam podobne uczucie. Tyle że sama zatrzymywałam się i zachwycałam dokładną, cudownością ilustracji stworzonych przez Jima Kaya. Nie mogę się wprost napatrzeć na te magiczne obrazki, które dzięki mojej wyobraźni prawie wychodzą ze stron książki i żyją własnym życiem...


Ale ta opowieść to nie tylko cudowna oprawa graficzna. To też znana historia o Komnacie Tajemnic, która była jedną z tych bardziej tajemniczych i niebezpiecznych części serii. Nasi bohaterowie, Harry, Hermiona i Ron są wciąż dziećmi, widać jednak ich rozwój z każdym tomem i to jak się zmieniają. Niesamowicie czyta się o tych postaciach, które są zakorzenione już w mojej głowie i które mimo to wciąż ewoluują. Mamy tu różnorodność charakterów, bohaterów wyidealizowanych, a także całkowicie szalonych i wręcz wydawać by się mogło, że całkowicie nierealnych, a jednak są tu. Dzięki tej plejadzie różnych osobowości ta historia jest tak niezwykła.

"Strach przed imieniem zwiększa strach przed tym kto je nosi."

Trudno mi się odnieść do książki jako do pojedynczego tworu, skoro doskonale znam wszystkie części serii. Zawsze jednak miło jest wrócić do czytania cyklu, do ponownego spojrzenia na zdarzenia. Tym bardziej, że to jedna z moich ulubionych części. Chyba ta tajemniczość tak mnie fascynowała, bo tak naprawdę opowieść bazuje na podobnych schemacie, co poprzednia książka, wciąż trudno uwierzyć, że to właśnie dzieciaki ratują szkołę, ale poza tym, to historia, która wciąga i łatwo można się w nią wczuć, bardzo łatwo.


Harry Potter to ponadczasowa seria. Opowiada o przyjaźni, walce ze złem i tajemnicach, które każdy z nas uwielbia odkrywać. To wydanie to dopełnienie całej historii. Zachwyca, pochłania, sprawia, że trudno oderwać wzrok i wzrok wciąż nieuchronnie wraca do poprzednich ilustracji, bo trudno od nich oderwać spojrzenie!
Ocena: świetna [6/6]

Za możliwość tej cudownej lektury dziękuję wydawnictwu Media Rodzina

Autor: J. K. Rowling
Tom: II
Wydawnictwo: Media Rodzina
Stron: 272
Cena: 59 zł
Data przeczytania: 2016-11-30
Skąd: własna biblioteczka

Komentarze

  1. Ja sobie sprawę tę książkę na Święta, żeby dumnie stała obok pierwszej części. Już się nie mogę doczekać, aż przejrzę wszystkie ilustracje <3
    ściskam :* Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  2. To wydanie jest piękne i na pewno w końcu pojawi się na mojej półce. Mam nadzieję, że jak najszybciej. ;)

    Buziaki. ;**

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę oderwać oczu od tych ślicznych ilustracji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię to wydanie ilustrowane serii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za Potterem, dlatego spasuje, ale cieszę się,że Ty jesteś zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie czytam i też jestem zachwycona ilustracjami! Już nie mogę się doczekać kolejnej części w tym wydaniu! ♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)