Podniebny - Kerstin Gier

Niezwykły hotel

Pewnie każdy z nas nie raz marzył o tym, by znaleźć się w luksusowym hotelu, w którym obsługa dba o każdy mały element naszego pobytu i możemy w nim znaleźć wszystko, o czym tylko zamarzymy. Co jeśli jednak nie trafimy tam jako goście? Co jeśli znajdziemy się tam jako ich obsługa?

Fanny oblewa dziesiątą klasę, nie chce nawet myśleć o tym, by wracać do szkoły i w wieku 17 lat postanawia dostać się na staż do hotelu Podniebny. Okres świateczno-noworoczny jest naprawdę szalony, a hotel odwiedziło wiele znanych i mniej znanych osobowości, których dzieci zabawiać będzie musiała Fanny. 

Uwielbiam pióro Kerstin Gier, kiedy dowiedziałam się, że kolejna, już siódma, jej powieść ukaże się w Polsce musiałam po nią sięgnąć. Wciąż zadziwia mnie, że autorka ma aż tyle różnorodnych pomysłów na miejsca akcji i sam zamysł fabuły, gdyż "Podniebny" to kolejna książka, która wyróżnia się wśród innych na rynku. 

Po raz kolejny autorka pokazuje bohaterów w taki lekko baśniowy sposób, nadaje im jakiejś zagadkowości, sprawia, że chcemy o nich czytać. Śledząc wydarzenia z główną bohaterką odczuwałam wiele przyjemności, bo była ona idealną narratorką, znała już wszystkich z obsługi, przedstawiała nam nią, a gości poznawaliśmy wraz z nią. Wyszło to naprawdę dobrze i mimo dużej liczby postaci z łatwością dało się  w tym wszystkim połapać. Jeśli jednak ktoś miałby z tym problem, na ostatnich stronach książki znaleźć można spis postaci, a nawet słowniczek.

Dużym plusem całej historii jest jej pióro. Napisana lekko, z przymrożeniem oka historia, która kilkukrotnie wzbudziła moje napady śmiechu(cieszę się, że nie było w pokoju mojej współlokatorki). Do tego masa zabawnych sytuacji, które zdarzyć się mogły jedynie w hotelu, w którym pojawia się przecież tak wiele różnych osobistości. 

Przebija się również co jakiś czas wątek miłosny, jednak jest on niezwykle delikatny i tak naprawdę nie przeszkadza w czytaniu osobom, które go nie lubią. Ja z przyjemnością śledziłam pierwsze miłosne rozterki naszej głównej bohaterki.

Nie czułam tym razem bym miała do czynienia z serią książek, jak dla mnie to zamknięta historia, ale nie doszukiwałam się informacji na ten temat. Mogę więc powiedzieć, że Gier potrafi też stworzyć powieść jednotomową, która ładnie zamknie wydarzenia oraz nie pozostawia czytelnika z rozczarowaniem. Fakt przyznać się muszę, że chętnie poczytałabym jeszcze o hotelu, gdyż bohaterowie są tak cudowni, oryginalni, że chce się więcej. 
Ocena: bardzo dobra[5/6]

Za możliwość lektury książki dziękuję wydawnictwu!


Do posłuchania:

Komentarze

  1. Czytałam tylko jej "Trylogię czasu" i byłam zachwycona <3

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, to pojedyncza historia, choć z chęcią przeczytałabym kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała przeczytać! Okładka jest piękna, a sama historia zapowiada się naprawdę intrygująco :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)