Śpiący giganci - Sylvain Neuvel

Opowiedz mi o tym...

- Dzień dobry, dziś porozmawiamy z Patrycją autorką bloga Magia Książek, która jak mi wiadomo właśnie skończyła powieść Śpiący giganci. Książka rozpoczyna serię Archiwa Temidy, która napisał Sylvain Neuvel. Bardzo ciekawi mnie, Patrycjo, co skłoniło Cię do sięgnięcia po tę książkę? 

- Witam, po pierwsze nie będę ukrywać, że była to okładka. Wydawnictwo Akurat przysłało mi ofertę zrecenzowania tej książki, oczywiście wraz z okładką i opisem, ale to właśnie pierwsze, co rzuciło mi się w oczy to cudowna okładka. Tego samego dnia wybrałam się również do Empika i zobaczyłam tę książkę na żywo i się zakochałam. Ta książka ma zginane ramiona i cudowne grafiki również po zewnętrznej stronie, dopiero potem przeczytałam opis...

- I jak on na Ciebie wpłynął?

-Sprawił, że kiedy tylko książka do mnie trafiła od razu chciałam ją poznać. Przyznam jednak, że przegrała rywalizację z inną książką recenzencką, dopiero drugiego dnia zaczęłam ją czytać. Zdarzyło się tak, że była wtedy u mnie moja siostra cioteczna, która równie mocno kocha czytać i ona pochłonęła książkę w kilka godzin i od razu mi ją polecała, bym po nią sięgnęła.

- A kiedy zaczęłaś czytać, jakie były Twoje wrażenia? 

- Po pierwsze zaintrygował mnie prolog, sądziłam, że w tym rytmie będą cała powieść, ale szybko okazało się, że to będzie jeszcze ciekawsze, bo powieść składa się z notatek bohaterów, wielu wywiadów, które przeprowadza nieznany postaciom człowiek, który wie o nich naprawdę wiele...

- To musi być coś niezwykłego, a jeśli chodzi o treść, jaką wywarła na Pani treść? 

- Zdecydowanie pozytywną. Nie miałam jeszcze okazji czytać o takim wyobrażeniu sobie ingerencji innych cywilizacji w nasz świat i to czym okazali się Uśpieni giganci było niesamowite. Tak naprawdę wraz z bohaterami wciąż błądzimy, po świecie odkrywamy części, które składają się na pewną postać, która może niedługo się wybudzić...

- Opowieść wydaję Ci się prawdopodobna?

- Nawet mimo mojej bogatej wyobraźni, wiem, że to fikcja. Bohaterowie są niezwykle realni, choć przez większość z nich poznajemy jedynie przez opowieści innych lub przez krótkie zachowania podczas wywiadów... Ale intrygujący pomysł, szczególnie z nogami tych istot, chciałabym to zobaczyć kiedyś jako film, to naprawdę świetny materiał na ekranizację.
A w ogóle nie zapytałam, jak Pan się nazywa, wcześniej pisałam z Panią Klarą z Czytelnika?

- (do słuchawki, cicho) Zadanie wykonane, wzięli to za fikcję. (głośniej) Tego nie mogę zdradzić. Do widzenia i dziękuję za rozmowę. 

-Ale..


Za możliwość lektury dziękuję wydawnictwu Akurat!

(ocena: świetna[6/6])
Autor: Sylvain Neuvel  
Tom: I 
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 384
Cena: 39,90zł
Data przeczytania: 2016-12-28
Skąd: własna biblioteczka

Komentarze

  1. Świetne wykonanie recenzji i ciekawa książka ;) Z chęcią jej poszukam.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna forma recenzji w kontekście tej książki. :)
    Niestety, ja skończyłam lekturę dzisiaj i zupełnie mi się nie podobało. Za mało treści związanej stricte z zagadką, forma mi nie podpasowała i strasznie się nudziłam. Ale cieszę się, że Tobie książka przypadła do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz bardziej ciekawi mnie ta książka, więc może się kiedyś skuszę. Na razie nie mam na nią jednak ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również książka ogromnie przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka też mnie intryguje, ale nie wiem czy ostatecznie sięgnę po tę książkę. Może kiedyś, ale na pewno nie w najbliższym czasie.
    Świetne zakończenie rozmowy ;)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Rany jaka super recenzja, bardzo fajny pomysł i ciekawe wykonanie :-) Również dostałam propozycję zrecenzowania tej książki ale niestety nigdy do mnie nie dotarła a z panią od której wypłynęła propozycja nie mogę się wcale skontaktować. Wielka szkoda bo czytam same pozytywne opinie. Może kiedyś uda mi się ją gdzieś dorwać :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę w domu i na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa forma recenzji :) Mnie również zachwyciła okładka i całe wydanie tej książki, a jeśli dodać do tego dobre recenzje jakie na jej temat czytałam, to na pewno pozycja po którą z chęcią sięgnę.

    Pozdrawiam,
    Izabella @ Gwiezdne Kroniki

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku,
cieszę się, że pojawiłeś się na moim blogu. To już jest dla mnie wiele, ale jeśli masz ochotę pozostaw po sobie jeszcze komentarz. Każdy z nich sprawia mi ogromną przyjemność, bo wiem wtedy, że moje pisemne starania nie poszły na marne. Miłego czytania i komentowania.

Pozdrawiam,
Patrycja.

Wejścia

Popularne posty z tego bloga

Cesarz cierni

Drama Time: We Best Love No. 1 For You (recenzja)

Drama time: Penthouse sezon I (recenzja)